- Marka, bir kurumun ürünlerini veya hizmetlerini temsil etmektedir.
- Marka kimliği altı maddeyle ifade edilmektedir.
- Nitelik: Markanın ismi sorulduğunda, akla gelen ilk şeydir.
- Şahsiyet, Karakter: Her marka tüketici ile kuracağı ilişkiyi biçimlendirirken kendisine bir kişilik belirlemektedir. Bunu belirlerken çeşitli stratejileri benimser. Bunlardan en etkin olanı Carl Gustav Jung’un tanımladığı 12 Jung kişilik arketipidir.
- Kültür: Ürünlerin özelliklerini belirleyen en önemli unsurlardan biri sayılabilir. Örneğin; Audi sistemli, özenli Alman kültürünü yansıtırken, Ikea logoya renklerini veren İsveç kültürünü yansıtmaktadır.
- Tüketici ile Bağlantı: Marka, tüketici ve ürün arasındaki ilişkiyi, hikayeler ve değerler aracılığıyla kurmaktadır.
- Spontane Bağlantı: Her ürünün alıcısı bir isimle ya da bir kavramla özdeşleşmektedir. Örnek olarak; x ürünü aile babaları için, y ürünü gençler için, z ürünü zenginler için gibi.
- Vizyon: Markalar, hedeflerine ulaşma yöntemleriyle ve ulaşılması planlanan hedefler doğrultusunda hareket etmektedir. Örneğin; Apple’ın, Farklı Düşün (Think Different) sloganı, bütün faaliyetlerine yön verdiği ve hedeflerine ulaşmalarını sağladığı bir yaklaşım olarak düşünülebilir.
Hiç yorum yok:
Write yorum