Marka kimliği nedir? Marka kimliği denince neler aklımıza gelir?

 

 

  • Marka, bir kurumun ürünlerini veya hizmetlerini temsil etmektedir.
  • Marka kimliği altı maddeyle ifade edilmektedir.
  1. Nitelik: Markanın ismi sorulduğunda, akla gelen ilk şeydir.
  2. Şahsiyet, Karakter: Her marka tüketici ile kuracağı ilişkiyi biçimlendirirken kendisine bir kişilik belirlemektedir. Bunu belirlerken çeşitli stratejileri benimser. Bunlardan en etkin olanı Carl Gustav Jung’un tanımladığı 12 Jung kişilik arketipidir.
  3. Kültür: Ürünlerin özelliklerini belirleyen en önemli unsurlardan biri sayılabilir. Örneğin; Audi sistemli, özenli Alman kültürünü yansıtırken, Ikea logoya renklerini veren İsveç kültürünü yansıtmaktadır.
  4. Tüketici ile Bağlantı: Marka, tüketici ve ürün arasındaki ilişkiyi, hikayeler ve değerler aracılığıyla kurmaktadır.
  5. Spontane Bağlantı: Her ürünün alıcısı bir isimle ya da bir kavramla özdeşleşmektedir. Örnek olarak; x ürünü aile babaları için, y ürünü gençler için, z ürünü zenginler için gibi.
  6. Vizyon: Markalar, hedeflerine ulaşma yöntemleriyle ve ulaşılması planlanan hedefler doğrultusunda hareket etmektedir. Örneğin; Apple’ın, Farklı Düşün (Think Different) sloganı, bütün faaliyetlerine yön verdiği ve hedeflerine ulaşmalarını sağladığı bir yaklaşım olarak düşünülebilir.

Hiç yorum yok:
Write yorum

Öne Çıkan Yayın

Teknik resim nedir? Tarihsel gelişimi ve önemi nedir

  Resim sanatı ve tekniklerinin gelişimi, insanlık tarihi kadar eskidir. Mağaralardaki yaşamdan günümüze kadar uzanarak devamlılığını sürdür...