Kırmızı:
En dinamik ve en kuvvetli renk kırmızıdır. Bu renk; canlılık, girişkenlik, dışa dönüklük, irade, güç, iştah açıcılık, adrenalin ve hırs anlamına gelir. O nedenle spor ve yiyecek içecek markasında kullanılır.
Mavi:
Mavi, iletişimi temsil eder. İnsanda temizlik, rahatlık, sükunet ve dinlendirici bir etki yaratır. Mavi, ruh gibi uçucu bir renk, nihayetsiz ve sınırsız atmosferi ifade eder. İçecek markaları ürünlerinin güvenilir, taze ve ferahlatıcı olduğunu belirtmek için mavi rengi kullanır.
Yeşil:
Doğayı, cenneti çağrıştıran sessiz, huzur verici bir renktir. Yeşil; tazelik, doğallık ve güveni insanlar üzerinde anımsatmaktadır. Bu sebeple birçok gıda ürünlerinde kullanılmaktadır. Güven duygusu vermesi sebebiyle banka, sağlık ve temizlik sektöründe kullanılmaktadır.
Multirenk:
Birçok rengin bir arada kullanılması demektir. Birçok rengin bir arada kullanılması; dinamizm, karışıklık, enerji, işlevsellik, renkli, çeşitlilik katmaktadır. Genellikle birçok işlevi içerisinde taşıyan firmalar kullanmaktadır.
Kahverengi:
Kahverenginin insanlar üzerinde ciddi, sade, sıcaklık, doğal ve gösterişten uzak bir etkisi vardır. Kahverengi ciddidir ve sabitliği, desteği gösteren gerçekliğe sahiptir. Maddi aitliğin ve birikimin rengidir.
Turuncu:
Heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renk olduğundan dolayı çocukların ve gençlerin de dikkatini çeken bir renktir.
Mor:
Mor; ulviliğin rengidir. Asaleti, itibarı ve kendine güveni temsil eder. Yaratıcılık, hoşgörü ve düşünce gücü mor renk ile ilişkilidir. Olumsuz özellikleri unutkanlık ve sabırsızlık şeklinde ortaya çıktığı için dikkatli kullanılmalıdır.
Pembe:
Pembe, kişide olumlu duyguların oluşmasına yardımcı olur. Sağlıklı olmanın ve daima genç kalmanın ifadesi olarak da tanımlanabilir. Hayallerin rengi pembe, ortama kazandırdığı enerjinin yanı sıra hassas etkileriyle çalışma alanlarında pek tercih edilmez.
Sarı:
İnsanlar üzerinde sıcaklık etkisi yaratmaktadır. Bir çok ülkede taksilerin rengi de sarı renktedir. Sarı, dikkat çeken ve karanlıkta fark edilen bir renktir. Ayrıca altın rengi olarak da bilindiğinden dolayı zenginlik, parlaklık ve çekicilik etkisi yaratmaktadır. Altın firmaları logolarında sarı rengi kullanmaktadır.
Siyah:
Birçok firma siyah rengi logolarında kullanmaktadır. Güç ve kontrol ile bağdaştığından dolayı bazı büyük firmalar siyah renginde logoları kullanır. Hedef kitle ise büyük firmaların siyah rengi olmasında ürkmeden, firmaların güç ve kontrol sahipleri olduğu düşünülmektedir.
Hiç yorum yok:
Write yorum