Herhangi bir nesneyi belirlemeye yarayan ve onu diğerlerinden ayıran özelliklerin tümü kurumsal kimlik olarak adlandırılır.
Bir kuruluşun kendisini temsil etme kavramlarının bütünü, o kurumun kimliğini oluşturur. Kurumun kendisini temsil ederken nasıl algılanacağına yön veren etkinliklerin tümü ise kurumsal kimlik sürecini oluşturmaktadır.
Kurum kimliği, bir kuruma ait üç noktayı yansıtmaktadır.
- Kim olduğunu
- Ne yaptığını
- Nasıl yaptığını
- Kuruluşu hatırlatır,
- İlk bakışta rakiplerden ayırır (özgünlük),
- Ulaşılabilirlik sağlar,
- Kalite sunar,
- Yenilikçi, güncel ve estetik kaygı taşıdığını hissettirir.
- Kurumsal kimlik bir kurumun; kimliğini, faaliyetini ve bu faaliyeti nasıl gerçekleştirdiğini ifade etmektedir. Bu bağlamda, kurumsal kimliğin, şirket içindeki ve dışındaki bireylerin ya da grupların kurum hakkındaki algılarını oluşturduğu söylenebilir.
-Rakip kurumlardan ayırt edilmesi,
-Hedef gruplar tarafından kurumun tanınması, benimsenmesi ve tercih edilmesi,
-Kurumun temel değerlerini ve sunduğu hizmetleri iletmesi,
-Uluslararası alanda çeşitli hedef gruplarına hitap etmesi,
-Ürün kimliği ile pazarda bulunma ve sunum imkanı sağlaması,
-Farklı kültürleri sahiplenirken iletişimi güçlendirmesi,
-Dahili hedef gruplarıyla kurumun bir birlik olarak hareket etmesi,
-Doğal çevreyi korumakla birlikte topluma ve hedef gruplarına karşı faydalı ve duyarlı ilişkiler oluşturulmasına hizmet etmesi,
-İş gücü ve finansal kaynaklarda, tasarruf ve kar etme ile ilgili her türlü faaliyeti, koordineli bir biçimde yürütülmesi.
Hiç yorum yok:
Write yorum